Ett steg efter

012

Den uppmärksamme har väl noterat att mina inlägg inte alltid dyker upp på morgonen just nu… Jag brukar skriva dem på kvällen och bestämma när de publiceras. Men den senaste veckan har jag helt tappat det vilket jag på morgonen inte riktigt tänker på och så blir det mer mitt på dagen innan jag inser att jag glömt det.
Ja, ja så är det i bland och jag ska försöka skärpa mig, för er skull men också för min egen skull.

Idag skiner solen igen och jag älskar det! Våren är här, ger energi och det behövs. Denna vinter som varit har varit grymt mörk, så få soltimmar och det sliter på mig. Och säkert på alla andra med.

Dagens planer är inga planer alls. Någon form av middag ska kommas på vilket alltid är halvt ångest framkallande men oftast löser sig! Har inga problem med att laga mat men just det där att komma på vad som ska ätas… ja det är inte lätt! Beundrar er som kan göra veckoscheman och hålla er till det, skulle aldrig funka för vi är mer för att äta det vi är sugna på idag och det kan man ju inte veta en vecka innan! Nödlösningen är ju alltid hämtmat ;-) Vilket funkar det med.

Bilden då? Mina fina tulpaner som ser lite annorlunda ut. T tyckte de såg ut som rosor och jag kan hålla med! Snittblommor är kanske en dyr last men jag köper oftast mina på Lidl och där är priset mer överkomligt och deras blommor är av bra kvalité. Tycker jag.

Hoppas ni också har sol idag och har en stund över att njuta av den!

5 svar to “Ett steg efter”

  1. Stella Says:

    Tulpanerna – kanonäckra!l Stella

  2. Stella Says:

    kanonLäckra ska det ju va. Tappade ett l.

  3. Annika Says:

    Jag brukar alltid förpublicera mina inlägg också, det passar mig. Men det fanns en period då jag skrev dem direkt, och la ut.
    Vilka otroligt fina tulpaner!! Annorlunda. Jag köper också varje vecka, men ska snart sluta eftersom det är vår på g :-)
    Hoppas att du har en bra dag idag.

Kommentera

