Men dit ska tydligen inte jag

Även idag skiner solen ute, lite kyligt och grått i morse, men nu sol!
Och ett säkert vårtecken är ju att nu sopas gatorna! Allt trist skitigt grus ska bort.

Ikväll blir det mys i soffan, räkmacka och så ska jag spöa T i Yatzy. Allt precis som vanligt med andra ord!

Några som inte har en vanlig fredag är vår V och hans fina H för de är i Rom! Lite avis men efter att försökt och fått avboka sent två gånger är det nog inte meningen att jag ska dit…
Och tack, tack, tack snälla Stella som tålmodigt svarat på frågor och mailat tips! En sann bloggvän som bor just i Rom (eller numera utanför)!

img_1040

Bild lånad från fina H:s blogg.

8 svar to “Men dit ska tydligen inte jag”

  1. Annika Says:

    Verkligen ett vårtecken hemma då gatorna sopas. Jag minns det, det var SÅ härligt!!
    Rom, härligt, hoppas att du kommer dit vid senare tillfälle.
    Trevlig helg!

    • Brysselkakan Says:

      Och ett annat trevligt vårtecken är den där speciella lukten på kvällen, frisk fuktig kväll.
      Rom… har inga drömmar om den staden längre.

  2. Miss Marie Says:

    Åh, Rom… dit vill jag en dag!

  3. hannaahman Says:

    Nej inte precis en vanlig fredag för oss! Och jag instämmer: Tack Stella!

  4. Stella Says:

    Har bott större delen av mitt liv i Rom och älskar stan (trots att vardagslivet kan vara krångligt). Därför är det så roligt att hjälpa till m tips. Brysselkakan, nu är det din tur att komma hit – tredje gången gillt, vet du! Stella

    • Brysselkakan Says:

      Lite som Bryssel då; älskar den stan och lite även allt krångel. Befriande på något sätt jämfört med präktiga och förutsägbara Sverige. Bra och dåligt på båda ställena.
      Vi får väl se om jag hamnar i Rom!

Kommentera

