Oljud, lite strul och solen skiner!

016

Det är rätt mycket oljud här hos mig. Och då river de bara just nu. I veckan ska de två största väggarna ner och då bilar de ner dem och hela huset lär skaka och det lär väsnas så jag får svårt att tänka här på våningen ovanför. Men innan det gör ska stämpor upp. Det vill säga att taket ska stöttas upp med stora järnsaker så inte taket bågnar innan avbärningen är på plats. Där väggarna stått ska stödet ersättas med enorma järnbalkar, det är det som är avbärningen.

I morse blev det ett hastigt uppkommet möte med projektledaren då vi i helgen upptäckt att de lagt ett snitt fel och en öppning skulle bli för smal. Nu väntar jag på att få besked att det går att lösa. Så håll tummar och tår för det blir problem annars och jag åker nog på att rita om halva köket… Det vill jag ju slippa plus att det inte blir bra om inte den där öppningen blir så bred som vi tänkt oss.

Här är underbart idag! Sol från blå himmel och solen värmer rejält. Får bli cykel in till stan tror jag.

4 svar to “Oljud, lite strul och solen skiner!”

  1. Annika Says:

    Håller alla tummar. MÅ det ordna sig så att det slipper ritas om!!
    Härligt at solen skiner!

  2. Stella Says:

    Tummar hålles även i Italien! Stella

Kommentera

