När fyra personer är skitsmarta

Igår var det strålande sol ute men en vind som inte var att leka med… Höll på att blåsa bort på min PW på eftermiddagen. Men solen sken!
Annars en söndag som jag spenderade i nattlinne och långkalsonger, utom när jag var på PW för det hade nog inte riktigt känts OK.

Och som ni måste undrat hur det gick med sökande efter kanaler för fläkten i fredags! Sådär kan man väl säga. De höll på här hela förmiddagen och så bestämdes det att ett möte skulle genomföras vid halv två ihop med vår projektledare, mig och de där två ventilationskillarna. Så fyra personer försöker slå sina kloka huvuden ihop för att hitta en lösning. Att det inte går att få ihop det med befintliga kanaler är helt klart. Så hur gör vi?
Vi spånar och mäter på en lösning att dra fläktkanalen genom vår lägenhet och då göra det inne i en garderob som passande ligger rakt över köket. Och fyra personer kommer fram till att så får det bli och ett provhål ska borras. Fyra personer tycker de varit skitsmarta. Tills en av de fyra, jag då, straxt innan hon somnar på fredagskvällen inser att det går ju inte dra ett stort rör genom vår lägenhet för vi har ju golvvärme! Det tänkte inte fyra personer på under mötet.
Så tillbaka på ruta ett. Under helgen mailar jag med ventilationskillen och vi kommer fram till att det får bli kolfilterfläkt, inte ultimat men det finns ingen annan lösning. Och idag förväntar jag mig samtal från vår projektledare som inte läst mina mail än.

Idag kör bilandet av väggar igång igen, fyra killar ska jobba och jag planerar att fly fältet. Blir en tur till Västerås och Ikea för att spana nyheter och fråga lite köksfrågor. Orkar helt enkelt inte lyssna på det där oljudet en hel dag.

2 svar to “När fyra personer är skitsmarta”

  1. Annika Says:

    Låter jobbigt, pust.
    Snygg jacka och väska du köpt!! Gillar!

Kommentera

