Men det löser sig nog det med

Igår åkte T ner till Skåne för årets första golftävling på touren. Och idag åker vår äldste son upp hit vår . Så ensam blir jag inte!
Satt i går och funderade på det här med ålder lite. Man lägger år på år och för min del händer det nästa helg tydligen. Har egentligen inga problem med att bli äldre; man är mer säker i sig själv och inte så himla viktigt med saker som utseende, kläder och sånt längre. Det innebär inte att jag går i mjukisbyxor från morgon till kväll, även om det faktiskt händer, men att följa mode slaviskt är inte så viktigt längre utan mer att ha kläder jag trivs i. Då känner man sig väl också mer bekväm och snyggare på köpet! Hänger inte upp mig på vad andra tycker och tänker så mycket.

Men så är det alla de där bieffekterna som kommer med åldrande… Krämpor hit och krämpor dit. Synen som absolut inte är vad den var.
Och så det där med klimakteriet som jag känner jag har noll koll på.
Vad, när och hur händer det? För helt klart är det något på G…
Hur det är att vara gravid skrivs det spaltmeter och tidningar om, massor att läsa både här och där men klimakteriet är det väldigt tyst om. Men det löser sig nog det med!

Nåja, sånt satt jag och funderade på igår medan snickarna bankade och fixade där nere.

Kommentera

