Det gör nog susen

Fy sjutton vad grått och rått det var igår. Dagen började i och för sig bra med sol under min morgon-PW men sedan blev det gråare och gråare och när jag gick min runda på eftermiddagen så regnade det. Och jo, jag går två gånger per dag nu igen. För det sitter en hel del oklädsamma kilon på fel ställen och de ska bort.

Och igår kom håltagningen för vatten och ventilation äntligen igång! En vecka försenat och därmed ligger hela bygget en vecka efter. Idag ska vi har byggmöte igen och jag misstänker att vi lär få skjuta på en hel del saker. Det var meningen att det skulle dras golvvärme från och med igår men där är vi inte än och därmed kan inte golvet gjutas igen nästa vecka som tänkt. Nåväl, det löser sig nog!

Mitt finger läker sakta men säkert. Tog, för andra gången, bort bandaget igår och det är fortfarande en tjock stenhård skorpa över såret. Skulle nog inte behöva bandage längre men jag vet att jag skulle ha svårt att låta bli att peta på skorpan samt att bandaget gör att jag använder fingret mer då stötar inte gör så ont när bandaget skyddar. Så nytt bandage åkte på igen.

Och så bokade jag flygbiljett igår! Blir en lite tripp till Bryssel om några veckor! T ska ner och jobba och jag kände att jag bara måste dit. Ibland saknar jag Bryssel så det känns fysiskt i kroppen. Ett litet besök kanske gör susen!

Dags att ta tag i den här dagen! Hoppas du gör något kul idag!

2 svar to “Det gör nog susen”

  1. karin Sjögren Says:

    Det gör du rätt i, underbart att möta våren i Bryssel.

Kommentera

