Och du då?

Jaha?
Vad hände med våren?
Det började ju så bra men sedan då?
Det är ju för sjutton svinkallt…
Och någonstans mitt i allt slog en trötthet till.
I alla fall hos mig.

Antingen ska jag bli sjuk. Eller jag vet inte.
Mitt i allt så strular mensen, den dyker visst inte upp alls denna månaden.
Nä, gravid är jag inte, det vet jag säkert.
Men mensvärk har jag haft i fjorton dagar och finnar som värsta femtonåring.
Men ingen mens.

Kanske allt beror på att det är lite mycket nu?
Ja, så är det nog.
Tror jag.

Men annars är allt bra.
Och du då?

4 svar to “Och du då?”

  1. Annika Says:

    Ja er vår…
    jag vet ju att den är ingenting nu. Bara kall och otrevlig. Men hav tröst, det ska bli bättre. Det måste det.
    Om inte annat så när jag kommer i slutet av juni ;-)
    Själv är jag i klimakteriet, yay! NOT! Numera vet man inte när mensen kan komma, ska det vara tre veckor emellan? Eller två månader? Ska det blöda lite, lite? Eller ska det vara en flod? OH the effing joy! OCH sen lite sköna svallningar på det då och då…
    HAHA…

    • Brysselkakan Says:

      Just idag har våren skärpt till sig lite, den såg väl vad jag skrev och skämdes!
      Vill inte vara i klimakteriet redan… tycker 46 är väl tidigt så jag skyller på annat. Lovar att mensen dyker upp lagom till jag kliver på planet till Bryssel på måndag… Blä!

  2. Annika Says:

    Vallningar. Ja du vet…

Kommentera

