Och solen skiner!

Jo då, jag mådde bättre i går, inget ont i magen länge och slapp sitta på toa hela dagen. Men magen bubblade hela dagen och absolut noll matlust. All mat jag tänkte på gjorde mig bara lätt illamående…
Men jag vet att äter jag inte funkar jag inte så det blev knäckebröd och nyponsoppa för hela slanten igår.

Jag var i färgaffären igår och talade om för- och nackdelar med olika färger, fick priser och gjorde anteckningar. Det går ju åt en del färg när 235 kvadrat vägg ska målas! Och så alla lister… de vill jag inte ens tänka på just nu.

Sent i natt kom T hem, flera timmar försenat från Köpenhamn, så jag sov när han kröp ner bredvid mig när igår blivit idag och nu på morgonen åkte han igen. Nu är det golftävling som gäller i helgen och han är borta till söndag kväll och sedan bär det iväg tidigt måndag morgon igen.
Måste säga att jag faktiskt längtar till semestern då jag får ha honom hemma lite mer!
Men där är vi inte än.

Så en helg för mig själv, har inga direkta planer. Tror V kommer ut en sväng, gräset ska klippas och så ligger det en hel hög med böcker på golvet bredvid soffan. Och ska man tro SMHI ska solen skina idag och det ska bli lagom varmt!
Så vad är dina planer inför helgen?

4 svar to “Och solen skiner!”

  1. Annika Says:

    Trist med en helg ensam. Eller kanske skönt på ett sätt? Förstår att du ser fram emot semestern nu. GLAD att ni har SOL!!
    Vi har inga planer vi heller, direkt. Ska nog grilla imorrn. Det vackra vädret kommer tillbaka då. Men annars? Lugnt och skönt, ska vi tro.
    Trevlig helg!!

    • Brysselkakan Says:

      Ibland är det skönt att vara själv men då T varit borta hela veckan och är borta halva nästa så hade jag hellre haft honom hemma i helgen. Men han behöver sina golfhelgen, de är hans ventil, och det kan jag ju inte gärna ta i från honom.
      Så även här blir det en lugn helg.
      Trevlig helg!

  2. Asa Says:

    Här har vi nu ”bara” 25 grader lite i nio pa morgonen. Efter 36 grader vid 20-tiden igar kväll sa känns det nästan kallt. Har förberett mat till grillning ikväll. Ska nu träna en snabbis för att sedan ta ett pass i gardsbutiken. I em kommer ocksa lilla Ella da hennes föräldrar ska ga pa det nittionde bröllopet (känns det som i alla fall, i en viss alder är det väl sa…) och behöver barnvakt av mormor och morfar. Njut du av en solig helg (ja, jag vet att du inte gillar värmen, men lite sol är väl ok!?) och dröm om Semestern!

    • Brysselkakan Says:

      Ni har ju haft galet varmt! T var ju i Trier i veckan så jag vet.
      Låter som en bra helg och så lite bebismys också. Var NY bra?
      Får nog ta och maila dig framöver, skriver det på min lista nu.

Kommentera

