Era åsikter, tack

OK, nu får ni vara med och tycka till! Om jag sedan lyssnar på er och går på vad ni tycker, ja det får vi se men jag vill gärna veta vad ni tycker och tänker.

Foto 2015-06-11 09 41 33

Foto 2015-06-08 16 36 22

På de här bilderna ser ni två järnbalkar som går från golv till tak. De ska givetvis byggas in och det finns två alternativ:
1. Bygg in dem så tajt som möjligt.
2. Bygg in från fönstersmyg till fönstersmyg, dvs en slät vägg rakt över mellanrummet mellan fönsterna.

Alternativ 1 ger en väggbit som inte går att ställa tex ett skåp emot och det blir svårt att hänga en tavla ens där.
Alternativ 2 ger en slät vägg med fördelar för möblering och tavelhängande, men smygarna i fönsterna blir olika djupa på höger och vänster sida på varje fönster.

Tog två bilder på hur motsvarande vägg ser ut uppe hos oss (där är det inga balkar från golv till tak) för att kanske lättare kunna ge er en bild av hur det kan bli. Notera att under det vänstra fönstret går en nisch in, där satt ett element förr och det är likadant i lägenheten.

002

003

Så vad tror ni? Alternativ 1 eller 2?
Fram med era tankar och åsikter nu!

10 svar to “Era åsikter, tack”

  1. Ulrika Says:

    Alternativ 1. Fönstren är så fina att jag hellre skulle vilja ha de lika på båda sidor. Det går ju fortfarande sätta upp någon tavla eller något annat hängande där emellan,något avlångt,inte så stort./Ulrika

  2. hannaahman Says:

    Jag tycker så tajt som möjligt! Jag håller med föregående om att fönstrena är så fina så de borde få ”vara i fred”. Hoppas ni kommer fram till något som ni känner er nöjda med!

  3. Annika Says:

    Säger också 1. Fönsterna är SÅ vackra.

  4. Asa Says:

    Ettan!

  5. Cicki Says:

    Jag hade nog föredragit den släta väggen…

    • Brysselkakan Says:

      OK, det var det jag var inne på men nu har jag börjat tänka om. Som svärmor sa: – Det gå ju alltid att bygga in hela vägen och få den släta väggen om du ändrar dig.

Kommentera

