Vår lördag

Igår morse, medan T satt och jobbade lite, besökte jag second handbutiken. Kändes som evigheter sedan jag var där sist och det blev en Iittala skål, smågafflar till yngste sonen och en lite kul sommarväska. Ska piffa upp den lite sedan kan de nog bli bild på den men den påminner om förra sommarens favorit som jag slet ut.

Sedan kom V och hans H ut hit. Vi grillade och sedan satte H och jag igång att lägga upp hennes långklänning som hon ska ha på ett bröllop nästa helg. Lite bökigt men till slut blev jag klar och H blev nöjd.

Under tiden vaxade V sin bil och jag och H funderade på om det var värt allt jobb.

Foto 2015-06-27 14 45 07

När han var klar bad han H sätta sig på skärmkanten och vips så gled hon av! Så jo, den blev blank och fin och V var nöjd när de for hem för att se till att H:s utelåsta far skulle kunna komma in.

Vi avslutade dagen med att slipa lite dörr, för varför bryta en trend! Och nu ska jag straxt dra på mig jobb kläder och slipa mer.

Kommentera

