Kö och en såld bil

Även om det möjligen var ett par grader svalare i går än i fredags så var det olidligt för absolut noll vind, luften stod still.
Vid nio stod, nä satt för jag fick sista pallen, jag i kön till second handbutiken. Deras årliga sommarrea öppnade vid tio och då kör de 50% på allt.

Foto 2015-07-04 09 09 32

Vi står och sitter där i kön när en kvinna desperat börjar skrika mamma, mamma!
Hennes gamla mor, som satt på sin rollator, hade helt kollapsat. Jag trodde att hon stendött. Dottern försökte få kontakt, en man ringde 112 och jag ropade om det fanns någon med sjukvårdsutbildning i den långa kön. Och jo, en man som var läkare klev fram. Plötsligt spyr damen rakt ut men fortfarande helt borta.
Som tur är kvicknade hon till och ambulansen tog med henne till sjukhuset.

Foto 2015-07-04 13 53 31

Sedan for jag hem, ställde min lilla bil där den numera får stå när solen skiner. Precis som förra sommaren fast då annan bil.
Och så sålde jag bilen vi försökt sälja ett tag, V:s gamla bil. Så skönt att bli av med den och tjejen som köpte den var så glad.

Kvällen avslutade vi med att grilla, vännen J kom över och världens olika religioner och dylikt diskuterades.
Idag håller jag tummarna för T, han leder tävlingen rätt rejält och har spelat suveränt bra! Hoppas han håller ihop sitt spel och vinner även tredje dagen och därmed hela tävlingen!

2 svar to “Kö och en såld bil”

  1. Fröken L Says:

    Vilken kö! Hittade du något fynd? Hoppas det gick bra med den gamla damen.

    Kram Linda

    • Brysselkakan Says:

      Det där är ju bara de tio första i kön, det stod betydligt fler bakom mig och upp i backen.
      Hoppas också den gamla damen mår bra nu. Och jo, några små fynd blev det bla tre fina fat som jag inte vet vad jag ska ha dem till än ;-)

Kommentera

