Ute regnar det

Ute strilar regnet ner och jag var rejält blöt efter min PW i morse.
Men jag gillar det! Äntligen går luften att andas igen och man slipper svettas floder så fort man rör sig.
Inne är det dock varmt som attan än, nackdelen med stenhus för de värms upp och svalnar sakta och tvärtom när det blir kallt på vintern.

003

Så idag står flera fönster öppna. myggfönster sitter i och markisen skyddar så det inte regnar in. Rätt rogivande att lyssnar på regnet!

Annars har morgonen mest gått till att hosta. Tänkte inte riktigt hela vägen igår när jag stod inne och slipade fönsterbrädor… Var väl inte så himla nyttigt att andas i sig direkt och mer damm eftersom jag stod inne och inte ute som när vi slipat dörrar.

Ska bege mig iväg på lite ärenden straxt men fort måste håret torka, klämde i lite honung och olivolja i morse som fick sitta i en dryg timme. Brukar göra susen!

Kommentera

