Mitt i veckan

I måndags kom värmen av sig kan man säga. Gör inte mig så himla mycket för jag gillar inte när det är sådär himla varmt som förra veckan.
Bara det inte regnar så är mellan 18 och 25 grader helt OK för mig.
Fast den där himla blåsten vi hade i går gillar jag inte, fasen vad det friskade i.
Idag då? Nja, ser mörkt ut och regnigt…

Annars började veckan segt, kroppen sa ifrån och jag har nog väntat på det ett tag så var inte förvånad. Så i två dagar har jag gjort så lite som möjligt och med yngste sonen hemma som vet att jag inte riktig funkar sådana här dagar har det gått bra och han har hjälpt till så klart. Nu hoppas jag det vänder för jag har en del att göra i veckan.
Idag jobbar T hemma, hans sista jobbdag innan hans semester börjar i morgon. Då drar kan till Skara, inte för att åka vattenrutschkanor, nä för att tävla på touren i fyra dagar.

Sedan, på måndag när han är hemma igen, då ska det läggas golv, monteras kök och jag ska äntligen köra ner rollern i vit färg och måla väggar! OK, det blir bara köksväggarna men ändå!
Men innan dess ska målaren bli klar med att spackla och slipa köksväggar och tak och få färg på taket. Hinner de? Ja, det hoppas jag för det har de lovat.

Kommentera

