Guldstjärna till dem

Känner mig lite hopplös just nu när det gäller att få ut mina inlägg… Vanligtvis tidsinställer jag det mesta dagen innan men just nu verkar jag tappat det helt! Nåja, det är ju sommar och ledigt så kanske rätt OK?!

Idag kom köket i alla fall. Och måste ge killarna på MVG bud i Eskilstuna stor guldstjärna! Visserligen hade jag betalt för frakten inklusive inbärning men de sorterade upp allt också för som de sa:
– Det blir ju lättare för er så och vi ska ju ändå bära in allt och då kan vi lika väl göra det bra.

006

Och det är inte lite saker vi ska försöka få ihop och som ska bli ett kök om några dagar! Om någon vill hjälpa till går det bra, jag bjuder på lunch!

009

Just nu ser kanske platsen för köket så himla mycket ut men väven är uppe, taket är målat en gång och målas en gång till i morgon och på lördag och söndag lägger plattsättaren golvet. Sedan ska jag måla väggarna innan köket ska dit.

010

011 copy

Det är spännande att se hur det nu växer fram en lägenhet mer och mer!
Och så har jag en lite kul sak att berätta men den karamellen suger jag på tills måndag tror jag!

6 svar to “Guldstjärna till dem”

  1. Stella i Italien Says:

    Även bloggare måste få ta semester! Och du har ju verkligen fullt upp med renoveringsarbetet! Förresten så har ju vi som kommenterar också dragit ner på inläggen…… Kram o lycka till! Stella

    • Brysselkakan Says:

      Ja, fullt upp är det verkligen! I morgon kommer plattsättaren och lägger köksgolvet, fogar på söndag och jag ska måla väggarna i köket! Så himla kul att se det bli klart!
      Är du i Sverige nu? Var i så fall?

  2. Stella i Italien Says:

    Ja nu är jag hemma i Skåne och anlände lagom för att uppleva fantastiska soldagar. Och lyckades övertala mig själv att vara utomhus o njuta istället för go all in med uppackning m.m. Sen kom ju regn o blåst o gott om tid för sådant. Igår hade vi uppehållsväder hela dan så passade på att köpa o plantera blommor och kryddörter. Det var sista punkten på min ”öppna-sommarhuset-lista”. Så nu är jag redo för långa härliga veckor av umgänge med släkt o vänner (och bloggläsning).

    • Brysselkakan Says:

      Låter fint! Verkar som nästan alla bloggläsare jag har utomlands hamnar i Skåne på sommaren. Önskar att ni vore närmare så vi kunde ha en bloggträff!
      Nåja, har kanske inte tid för det i år ändå ;-)

  3. Stella i Italien Says:

    Festligt att många av oss har Skåne som bas! Det är ett härligt landskap att bo i, vänligt och vackert. Och med snabba förbindelser till utlandet… Kul idé med en bloggträff, kanske något att grunna på till nästa år?

Kommentera

