Söndag och jag kör en lista

För några år sedan var listor något som titt som tätt dök upp på bloggar, numera är de lite mer sällsynta men denna hittade jag hos Onekligen.

Beroende av:
Sömn. Det är väl alla men sover jag för lite orkar inte kroppen. Och så mat. Är som småbarn och blir hungrig på en sekund och då måste jag ha mat som jag gillar. Kan bli bökigt när vi är ute och reser för jag velar och ibland leder det till sura miner och att vi till slut äter på tex McDonald för man vet vad man får där.

Vad behöver du mest just nu?
Något att se fram emot efter att renoveringen är klar. Och att känna att planeringen håller och det blir klart i tid.
Och möjligtvis ostbågar också!

Vad tror folk om dig?
Ja, det undrar jag med! Får ofta höra att jag alltid är glad och positiv.

Stämmer det?
Kanske inte men om folk upplever mig så är det nog bra det med. Sur är jag sällan i alla fall.

Vad får du ofta komplimanger för?
Att jag är bra på att organisera, få saker gjorda och i tid. Att jag har bra smak, fint hemma och kan det här med inredning.

Brukar du ofta skratta för dig själv?
Jodå! Är ju själv rätt mycket så jag både skrattar och pratar för mig själv, inga problem där inte.

Vad står det i ditt senast inkomna sms?
”Det kan vi säkert ordna”.

Nästa mål i ditt liv:

Bo utomlands igen. Kortsiktigt att bli klara med lägenheten i tid.

Hur svarar du i telefon?
Beror på vem som ringer ju men vet jag inte vem som är i andra ändan blir det med mitt förnamn.

Vem ringde dig senast?
Min man.

Antal timmar sömn i natt?
Blev nog åtta.

Hur känner du dig just nu?
Lite trött, det är ju morgon än. Annars är allt bra, solen skiner och jag mår bra.

Vanligaste färgen på dina kläder?
Beige? Lät ju trist… Grönt och lila förekommer också ofta.

Favoritdryck på morgonen?
Rooibos-te.

När brukar du oftast gå och lägga dig?
Kring tio, då får jag de timmar jag behöver.

Är du blyg?
Tror inte det men i vissa lägen kanske jag är det.

Sysslar du med någon idrott?

Nej tänkte jag först för ingen organiserad idrott ihop med andra men jag går ju mina PW:s dagligen och det är ju idrott det med.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

Nä, eller egentligen vet jag inte men det låter väl rätt märkligt om än fint. Tror mer på att den växer fram och fortsätter växa genom åren, utvecklas och bli bättre och bättre.

Har du några smeknamn?

Både ja och nej. Inget smeknamn som används av vänner eller barnen men T har ett han använder oss emellan. Sedan kallar V mig för mammis ibland.

Har du kyssts i regnet?
Har jag det? Kanske under ett paraply i så fall!

Kommentera

