Regn mot mina fönster

Även om gårdagen började med sol och värme så ändrades det kring 14-tiden. Temperaturen sjönk och det började regna. Sedan vräkte det ner resten av dagen och halva natten. och igår eftermiddag visade termometern +12… Riktigt skitväder men håller man sig inne spelar det ju ingen roll! Man kan lyssna på regnet som slår mot fönstren och då är det rätt mysigt på något sätt ju.

003

Så jag och yngste sonen skruttade runt här, jag målade en dörr och slipade några fönsterfoder men annars gjorde vi inte så mycket.
Lugnt och skönt! T är i Skottland sedan i torsdags, spelar golf med två vänner och kommer hem i morgon kväll igen. Och mina svärföräldrar åkte hem i torsdags ju.

Idag då? Inget regn i alla fall och solen håller på att bryta igenom molnen. Ska gå PW nu och sedan är det nog dags att ta tag i tvätten idag.

Uppdatering: Nu vräker regnet ner igen men ser solen en bit bort så kanske! Det är i alla fall inte +12 ute idag utan +18! Alltid något!

2 svar to “Regn mot mina fönster”

  1. Stella Says:

    ja du milde vilket väder Sverige bjuder på! Å andra sidan har det varit 35-39 grader i min hemby i Italien ända sen jag reste därifrån, och den värmen blir outhärdlig när den varar så länge (nej, man vänjer sig aldrig, man lär sig att försvara sig: hålla sig inne kl 11-16, dricka mycket vatten, gå långsamt osv). Jag har laddat med ett berg av böcker, mest av svenska författare (pappersböcker), och jag har t o m tänt brasa i kaminen några gånger!!! Enda nackdelen är att hunden måste rastas oavsett väder….just nu ösregn och 12 grader! – Du milde vad ni är duktiga på byggjobb!! Hoppas allt går i lås trots allt! Stella i Italien

    • Brysselkakan Says:

      Då har jag det hellre så här än värmen det är i Italien! Förra sommaren, när vi byggde badrum och tvättstuga, svettades vi floder och det är helt klart enklare att bygga när det är svalare!
      Jag hoppas också att allt går i lås och tack för värmande ord!

Kommentera

