Kanske idag?

Blev det några tak målade igår då?
Nä… Målaren var här en kort stund, satte lite väv, spacklade lite och målade förvisso ett tak, det i WC-rummet.
Jag hoppas och håller tummarna att de gör klart taken idag för vi måste verkligen komma igång och måla väggar snart.

Men jag målade i alla fall allt det som ska vara vitt i sovrummet, det vill säga fönster- och dörrsmygar. Låter kanske inte så mycket med de är 40 centimeter djupa så det blir en del målande.
Sedan målade jag också väggen kring garderobslösningen i sovrummet, grått och när sista varvet torkat i går kväll inser jag att det inte räcker med två lager på den grå… Trist men jag vet att vi har sådär 10 liter olika mörka grå stående i förrådet så jag kommer använda dem som grundfärg för att spara en slant. Återbruk!

Kommentera

