Ett märkligt lugn

Jag var på Ikea i Västerås i går. Det har väl inte undgått någon vad som hände där i måndags.
Det rådde ett märkligt lugn där igår. Få kunder, poliser och väktare, personal med västar som det stod Stödperson på ryggen på och Ikea-personalen stod ofta två och två och samtalade lågmält. Många kramades.

Foto 2015-08-13 14 51 26

I övrigt var allt som vanligt faktiskt.
Så jag fixade det jag skulle ha, lyckades klämma in allt inklusive tre stora speglar i min lilla bil och åkte hem igen.

Foto 2015-08-13 16 21 31

Och jag fick med mig nya katalogen hem! Krävdes lite tjatande för den skulle inte vara officiell förrän idag men skam den som ger sig!

Foto 2015-08-13 21 02 17

2 svar to “Ett märkligt lugn”

  1. Annika Says:

    Förstår att det var sådan stämning där. Usch vilken otroligt vidrig tragedi. Jag var också på IKEA för ngra dagar sen, hämtade också nya katalogen då. Tycker det är så roligt att den ser likadan ut över hela världen.

    • Brysselkakan Says:

      Ja, verkligen en tragedi.
      Jag samlar Ikea-kataloger och under åren i Bryssel fick jag ihop tre varje år: svensk och så de båda belgiska på franska respektive flamländska. En från US vore något!

Kommentera

