I går då

Det stod ju shopping på GeKås på schemat igår.
När jag kom dit var det rätt lugnt.

Foto 2015-09-12 09 04 00

Foto 2015-09-12 09 03 53

Tog bild på min vagn för om den kommer bort vill man ju hitta den igen.

Foto 2015-09-12 09 06 33

Väl där inne hade jag fullt upp att undvika filminspelning men de var koncentrerade på de där virriga damerna. Och jag skyndade mig förbi och bilden blev lika suddig som jag antog.

Foto 2015-09-12 09 35 11

Sedan blev det en snabb lunch. Där satt jag och spanade över folk som knuffades runt med sina vagnar för nu var det plötsligt väldigt mycket folk. Och så funderade jag på att smälla min bok i huvudet på mannen som satt bredvid. Hans fru stod vid vagnen och visade upp saker som hon ville köpa. Och han, ja han borde verkligen få något hårt i huvudet för hans kommentar var hela tiden:
– Nä, den får du lägga tillbaka.
Tyckte så synd om henne… Och kan man säga sånt när andra hör ja, då undrar jag vad han säger till henne när dörren stängts hemma.

Sedan hamnade jag i samma gång som Ola-Conny. Han försökte tappert packa upp saker u hyllor men hela tiden kom folk som ville prata och bli fotade med honom.

Foto 2015-09-12 12 44 14

Sedan tröttnade jag på att skuffa runt min kundvagn, gick till kassan, betalade alla mina saker och for tillbaka till Halmstad och hotellet.

Foto 2015-09-12 13 42 23

Och jo Stella, GeKås var som vanligt; rörigt, fullt av saker man behöver och inte behöver, för mycket folk och så skönt att lämna efter några timmar.

Kommentera

