Sen i starten

Måndag och en rätt seg dag.
Kroppen gillade inte att sitta i bil så länge igår som det blev till slut.

I alla fall så vaknade vi i ett mulet Halmstad, hotellfrukost länge och sedan checkade vi ut för att köra ner till golfbanan där T skulle spela sista rundan i helgens tävling. Blåsigt och regn på G men bara att gilla läget.
Jag tog bilen ner till Helsingborg, hade ju si så där fyra timmar att spendera innan T var klar.

Snirklade mig söderut via Laholm. Där rinner Lagan igenom och det finns ett gammalt pampigt kraftverk byggt rakt över vattnet. Stannade och tog bild, tyvärr från baksidan men framsidan ligger direkt mot vägen och svårt att stanna där. Enormt stort hus i alla fall och porten gigantisk.

Foto 2015-09-13 08 59 29

Foto 2015-09-13 08 58 42

Sedan susade jag vidare ner mot Helsingborg och mitt mål.

Foto 2015-09-13 10 21 45 copy

Väla centrum har fått besök av oss många gånger genom åren då det ofta var i just Helsingborg vi stannade på våra resor från Bryssel till Sverige. Första gången jag var där var det en liten galleria och numera är det stort. Snabb sväng in på IKea för att se om serveringsbesticken från den limiterade kollektionen Sittning fanns kvar där men icke… I alla fall så strosade jag runt inne i Väla centrum lite innan jag körde tillbaka för att plocka upp T men innan jag gjorde det hann jag med en loppis i Skogaby. Mest skräp och jag var uppenbarligen intressant för alla glodde… men så är Skogaby en håla där troligtvis alla känner alla!

Foto 2015-09-13 13 56 24

Sedan åkte vi norrut. Ett snabbt stopp i Jönköping och Ikea men tyvärr fanns inte serveringsbesticken där heller… Men små gafflar, en ljusstake i glas och några andra saker fanns så de åkte med hem. Passade också på att köra i rondellen med bollen min pappa tillverkat en gång i tiden.

Foto 2015-09-13 15 47 26

Sedan for vi längs Vättern, inte samma slående utsikt från det här hållet men ändå!

Foto 2015-09-13 16 29 40

I höjd med Mantorp tog det stopp… köer och trafiken stod still i nästan 30 minuter.

Foto 2015-09-13 17 12 57

Oklart varför men troligtvis på grund av vägbygge men det borde ju rullat på då inget hinder fanns. Ja, ja till slut kom vi vidare och kunde plocka upp V i Linköping.

Så när det redan var mörkt ute och klockan blivit nästan natt var vi och all packning hemma igen.

Foto 2015-09-13 21 09 43

Idag har jag packat upp och tvättat, trist men nödvändigt!

Kommentera

