Ändrade planer

Igår stod en gedigen to-do-lista på schemat. En massa småsaker som skulle betas av och jag var taggad som tusan!
Så vaknade vi och jag inser att T är sjuk… Feber och halsont.
Så det blev inte så värst mycket gjort av allt på den där listan, ingenting faktiskt.
Istället sov T mest hela tiden i soffan och jag tog tag i en sak jag behövt göra länge; städa vårt kontor. För där har vi bara stuvat undan allt vi inte vill se under hela sommaren så det var en del att röja i.
Men nu är det klart och fint blev det.
Och så klippte jag gräset, solen sken skönt, och förhoppningsvis är det till våren jag klipper nästa gång.

När det här skrivs, sent i går kväll, vet jag inte om T blir hemma idag eller om han ska åka till jobbet, igår lät det som han tänkte jobba ”för det är viktiga möten”. Ja, det lär jag ju veta vid det här laget!

Kommentera

