Rensar

Min klädkammare, som förövrigt ger många Åh och Ah när jag får besök som ser den för första gången, är proppfull.
Och det mesta är sånt jag inte använt på år och dag så jag ska rensa och idag började jag.
Rensa ur kläder måste man känna för annars behåller man allt, i alla fall är jag sådan.

IMG_9380

Tre lådor avklarade och flera kvar. En del åker ner i en kartong på vinden ut i fall jag kommer på att jag vill ha dem men det mesta går till insamling och hamnar hos de som troligtvis behöver dem bättre än jag gör.

Men det är lite märkligt hur man kan ha minnen och nästan en relation till vissa plagg, det går inte slänga dem även om de är för små eller för stora. Bara att spara till man är redo antar jag.
Nu ska jag hämta en stor säck att lasta ner det jag inte ska ha i!

2 svar to “Rensar”

  1. Annika Says:

    Vet, jag ska också göra den där utrensningen snart. Gör en både höst och vår då jag byter garderober. Har också svårt att göra mig av med vissa plagg. känslomässigt. Vilken fin dörr du har!!

    • Brysselkakan Says:

      Då är du duktigare än mig för sist jag gjorde det är nog när vi flyttade in oktober 2012…
      Dörrarna ja, sådana har vi flera och upptill är det glas i speglarna, gammalt glas så klart.

Kommentera

