Men inte här

IMG_1855

Idag, när hela den sociala medier-världen svämmar över av kanelbullar, lovar jag en helt kanelbullefri zon hos mig.
Inte en enda så långt ögat kan nå!

Istället kunde jag, om lukt via blogg vore möjligt, istället för kanelbulledoft bjuda på brandrök. Som tur är inte hos mig men någon annan i området elda så alla vi andra har hem som nu stinker brandrök…
Jag har stängt av vår ventilation för att slippa få in allt men det luktar ändå.
Har faktiskt aldrig förstått varför blöta löv och trädgårdsskräp tvunget ska eldas upp av vissa, när man istället kan slänga det på tippen? Vad är grejen? Är det kul att lukta brandrök och förpesta hela sin omgivning?
Om någon vet så får ni gärna förklara!

Bilden? Ja, den är från förra hösten, i mitten av september. Men den kunde lika väl varit tagen nu i veckan när dimman låg tät på morgonen. Det är något lite mystiskt med dimma, vad finns där bakom?
Och tydligen luktade det även den dagen bilden togs…

Kommentera

