Samma fråga varje dag

När jag, så gott som dagligen, går min andra PW-runda på eftermiddagen går jag förbi ett dagis. Eller dagis heter det kanske inte men små barn som inte än börjat skolan. Och jag går förvisso förbi där även på min morgonrunda men då är inte de små barnen ute.

Så när jag går förbi där så står barnen vid staketet. De tittar på mig och varje dag är det någon som ropar:
– Vem ska du hämta?
– Ingen, säger jag.
– Varför då?

Samma sak nästan varje dag.
Men frågar man inte får man inget veta!

4 svar to “Samma fråga varje dag”

  1. karin Sjögren Says:

    gulligt

  2. Asa Says:

    Men herregud, ta en unge (eller tva!!) med dig helt enkelt! Da blir det nog liv i luckan och de far en upplevelse für den dagen!

Kommentera

