Mest meningslöst pladder

Hittar inte riktigt inspiration att skriva här. Därför blir det inget vissa dagar.
Annars då?
Jo, fryser väl mest. Som vanligt under höst och vinter och lär väl frysa tills april nu.
Letar saker jag ska köpa i US. Funderar på om det är lika kallt där när vi anländer.
Tjatar på T att boka hotell.

Och jagar projektledaren och rörmokare för det är helt klart fel på vår värme sedan de kopplade in värmen i lägenheten, den räcker liksom inte hit upp och just det misstänkte T tidigt. Systemet ska klara det men allt beror på hur man gör inkopplingen och den anser vi vara fel.
Så under tiden tänder jag brasan på kvällen, huttrar under filtar och har händer som är så iskalla att jag känner hur de strålar kyla…

Men annars är allt hur bra som helst!

6 svar to “Mest meningslöst pladder”

  1. Annika Says:

    Skriv när du vill. Tryter inspon så vänta tills den kommer. Ni ska till PA? Början av nov? Nej, jag tror ni kommer att få hyfsat väder. Just nu är det runt 20 hos mig. Det ska bli kallare i veckan. Men under hösten, och även vintern, kan ju tempen åka jojo.

    • Brysselkakan Says:

      Ja, PA i några dagar sedan NY. Vår A åker till PA på måndag och åker hem dagen innan vi åker dit, så typiskt, men han kan ge sin mor en bra bild av vädret!

  2. Stella Says:

    Och här (utanför den eviga staden Rom) har hösten gjort sitt intåg på allvar. Ösregn varannan dag, fallande temperatur, plötsligt ligger det massor av gula löv på marken, svalare inomhus än ute … Motdrag så här innan man behöver dra igång centralvärmen: jag har köpt en elkamin till badrummet ( behövs bara på morgonen) och en luddig långkofta för kvällar framför tv:n. Jag har burit in ved till öppna spisen och pimpat en liten fåtölj som står nära öppna spisen med plädar och kuddar och har provtänt en brasa – vilken ljuvlig värme! Den dagen var maxtemperaturen 17 grader – exakt samma som när jag tände braskaminen i sommarhuset i Skåne i JULI! Har plockat massor av valnötter och lagt på tork så att de svarta ytterskalen ska spricka och lätt kunna tas bort (vi har valnötsträd på gården). Nu ska jag bara göra en djupdykning i förrådet av stearinljus – ja, det är definitivt höst! Och det känns väldigt bra! – och jag läser din blogg regelbundet oavsett årstid! Stella

    • Brysselkakan Says:

      +17!? Det är ju inte höstväder utan sommar! Men jag fattar ju att du tycker det är höst. Och sedan är nog ert hus inte lika isolerat som svenska hus är, även om jag råkar bo i ett med bara tvåglas fönster och stenväggar som tar sin tid att fatta att nu är det kallt.

  3. Stella Says:

    Stenväggar med dålig isolering + hög luftfuktighet + kyliga nätter = brrrrrrrr !!!

Kommentera

