Vill bara sova

Igår lyckades vi hålla oss vakna till straxt innan tio, kan lova att jag sov på en sekund! Vaknade till vid sex när T klev upp och tänkte att jag sover en stund till. Nästa gång jag vaknade var klockan kvart över nio! Hade inte ens hört alla bilar och barn när skolan mitt emot oss började för dagen.

Med elva timmars sömn borde ju kroppen kännas pigg men icke… När jag gjorde mina träningsövningar på mage i sängen med huvudet över kanten somnade jag till igen! Helt galet faktiskt!

Har lyckats släpa mig runt på PW, handlat mat på Willys och nu ska jag fortsätta med de där ouppackade sakerna i resväskorna. Allt man kan göra stående är bra för sätter jag mig är det så himla lätt att slå igen ögonen och då somnar jag direkt.

Ska inte klaga men jag tror jag får svårare jetlag än tex min T, han var rätt pigg i går och då jobbade han ju ändå efter vi kom hem. Jag fungerar knappt alls istället… Att vara trött är kanske OK men lägg yrsel, illamående, matthet och en konstig smak i munnen på det och det blir inte kul. Det går över, jag vet, och det är bara att kämpa på!

2 svar to “Vill bara sova”

  1. Annika Says:

    Jag vet, det är tufft att flyga i österled. Jag har också mkt tuffare jetlag då jag kommer hem än då jag kommer hit hem (två hemma, haha). Brukar ffa ha så svårt att somna, kan ligga vaken timme efter timme innan jag faller i ngn orolig sömn framåt morgonen. Hatar det.
    Första natten brukar jag sova som klubbad eftersom jag inte sover på flyget, kan inte sova ombord på plan), men andra natten hemma brukar vara ett h-vete sömmässigt, och sen håller det på i typ en vecka. Absolut långresandets stora nackdel.

    • Brysselkakan Says:

      Ja, det är inte kul och svårt att förklara för dem som aldrig upplevt det. Igår sa någon att lite trött är väl inte så farligt, nä men detta är något helt annat!
      Men det går över!

Kommentera

