Summering januari till mars

Då kör jag lite summering av 2015. Det blir i fyra delar och med massor av länkar till gamla inlägg. Och den siste varje månad har jag tagit en bild på samma utsikt; vår altan.
Då kör vi!

Januari

005 copy
Året som gått började med dagen efter svärmors 70-års fest.
Jag jagade STORA spindlar och funderade på hur sjutton de kommit in.
Sedan skrev jag ett inlägg som gav mycket bra respons från er! Lite oväntat faktiskt.
Hängde upp årets först fynd! Så glad för dem!
Vi for till sönerna i Växjö, där spelades det pingis i köket!
Och min blå bil strulade rejält och jag köpte en annan.

Februari

002 copy

När jag bara haft min nya bil några dagar fick jag och den vara med om en riktigt svettig upplevelse
Svärmor och svärfar kom upp hit och tillsammans med dem och V fick det som ska bli T:s verkstad nya hyllor och trapphuset en ny dörr.
Och så gick jag och grannen A på utställning i Eskilstuna.
Vår nedre våning som den såg ut innan renoveringen drog igång.
Och fy fasen var trött jag var på snön där ett tag.
Vi for till Bryssel, T för att jobba och jag för att njuta av vår gamla hemstad.
Sista torsdagen i februari och man kunde lätt tro att det var fredagen den trettonde.
Men även om dagen fick en rörig start blev den bara bättre!

Mars

001

Jag far till Eskilstuna och träffar Fröken L vilket ju var på tiden.
Och äntligen verkade våren vara på väg, som vi längtade!
Tänk om man ändå haft lite mindre fötter…
Bakom moln men ändå, solen försvann bakom månen.
Pallen i tvättstugan fick först guldfärg, sedan svor jag över den grå färgen för att till slut bli mycket nöjd!
En regnig söndag fyndade vi på loppis.
Sedan fick jag finbesök av sötaste lilla L. Och hennes fina mamma.
Ytterligare ett år las till antalet T och jag varit gifta.
Mot slutet av månade drog äntligen renoveringen igång. Och alla oljud…
När T drog till Bryssel mumsade jag belgisk choklad.
Så var det de första tre månaderna av 2015 och snart skriver jag om de tre månaderna som kommer efter så håll utkik!

Kommentera

