Summering april till juni

Dags för del två i summeringen av 2015, första delen hittar du här.

April

004

Månaden började med besök hos tandläkaren och med hem fick två bakelser följa med.
Och så kom påsken och alla sönerna på besök.
Grannen A och jag for till Eskilstuna för att spana kakel och for hem och hade bestämt mig!
Och sakta och högljutt åker väggarna där nere ner.
Beställer skor, mycket gröna skor, som var lite väl rymliga, det händer nästan aldrig när man har minst 41. Så de lämnade jag tillbaka.
Nummer 17 läggs till yngste sonens samling.
Där nere går det framåt!
Till slut beställer jag rätt ugn. Velig? Nja lite kanske!
Sista lördagen i april blir en blodig historia
Månaden slutar med en god insats och en liten dam kom ur sin bil till slut!

Maj

002 copy

Maj börjar alltid med att jag fyller år! I år fick jag ett paket med posten som det tog flera dagar innan jag kom på vem det var ifrån.
Och till slut kom min nya ugn hem, bygget fortskred och jag for till huvudstaden med grannen A.
När vi kom hem från Stockholm på kvällen hände en sak som kunde gått betydligt värre men ingen kom till skada som tur var.
Och till slut ramlade den bort!
En blåsig och kall lördag i mitten av maj sålde grannen A och jag saker på loppis. Fy sjutton vad vi frös.
Snöade in på en ny variant av pizza och den har ätits många gånger kan jag lova.
Och som det inte räckte med ett träd som ramlar ner, nä ett stall ska tydligen också brinna ner.
Ett tag tror jag att det inte ska bli någon tripp till Bryssel men det löste sig ju!
Vi ägnar mycket tid åt att hitta den rätta hyresgästen. Och så slipas dörrar.
Sedan for jag till Bryssel i tre dagar! Och hittade skor jag letat efter länge. Hann också med att träffa flera vänner så klart. Resan fick ett slut vi inte riktigt planerat men hem kom vi även om det var massor av timmar senare än planerat.
Innan maj var över hann en person till i familjen fylla år!

Juni

003 copy

Juni började med regn och att T var borta de tio första dagarna av månaden.
Och det där med sena plan fortsatte…
En solig tisdag for jag till Västerås och beställde kök och garderober, hade tänkt mig en snabb sväng men det tog hela dagen men bra blev det!
Ett tag kändes det som om det aldrig skulle bli tillräckligt varmt för min nya klänning, juni var ju inte direkt en somrig månad även om det borde varit så.
Sedan blev det varmt och T och jag gjorde vad vi sysslade mest med all ledig tid i juni: slipade dörrar!
Halvvägs in i juni blev mannen i mitt liv 47.
Sedan kom midsommar och då vi inte är så mycket för sådant blev det bara en helg med extra ledigt.
Efter lite om och men bestämde jag vad för golv lägenheten ska ha och beställde.
Sedan sprack tidsplanen på bygget rejält, jag deppade nästan ihop, men vi löste det med!
Mitt i allt detta glömde jag bort att det var tre år sedan vi hittade huset vi nu bor i. Och inser att en hel del hänt sedan de där bilderna togs av mäklaren.

Så hade halva 2015 gått och i morgon kan du läsa om ytterligare tre månader av mitt liv under 2015.

Kommentera

