På resande fot

Medan ni sov sött i morse förflyttade jag och T oss till Bryssel. Och ska man med 07.00-flyget och ta sig till Arlanda innan dess, ja då får man kliva ur sängen vid 03.00…
Det är inte humant men det gick!

Så vi lämnade ett Arlanda med lätt snöfall och -9 och landade i ett lite mulet Bryssel med +9!!! Då våra vänner här är i US har vi deras bil så vi slapp taxi och taxi-kön och kunde susa in till stan! På vägen in hann vi med ett stopp på Decathlon och jag köpte nya joggingskor till våren.

Sedan for vi tre varv runt kvarteret vid hotellet innan vi hittade en lucka att klämma in bilen i medan vi checkade in.

Sedan blev det shopping! T jobbar inte idag, nåja nu sitter han och gör just det, så vi satsade på butiker för honom och då blir det Dean för de har massor från Boss som ju är T:s absoluta favorit. 30% på allt och han gick därifrån med en STOR kasse! Det blev också ett par skor i en annan butik och ett par jeans till mig. Och så fikade vi!

IMG_20160105_135056

Den här bakelsen från Exki är min absoluta favorit på fika i detta landet. Och den finns inte alltid så det var ju bara att bita ihop och äta! Till mitt försvar ska sägas att vi delade på en, räcker gott och väl för de är stora.

Klockan 15.40 var vi tillbaka på hotellet och tiden spelar väl egentligen ingen roll men att det då, trots mulet ute, fortfarande var så här ljust ute, ja det spelar roll!

IMG_20160105_154127

Att utsikten är en byggplats struntar vi i tycker jag. Istället kan ni ju kika på den fina väggmålningen bakom vår säng.

DSC_0043

För på det här hotellet är varje rum unikt målat av en konststudent och i vårt rum heter hon Sara Saini och kommer från Italien. Rum 504.

Man blir lite trött när man vaknar så tidigt som vi gjorde idag så vi ska snart gå och äta något sedan blir det tidig kväll under täcket tror jag.

2 svar to “På resande fot”

  1. karin Sjögren Says:

    Vi har just avslutat en kväll i trevliga vänners lag. Rolf har diskat färdigt och jag tittade in på Din sida före sänggående. vi önskar er en trevlig vistelse i Bryssel

Kommentera

