Glitter och kartonger

Igår kväll, när T äntligen jobbat klart och vi gick ut för att äta, spanade vi också in alla glittrande och vackra belysningsarrangemang på Rue Neuve.
Och vi konstaterade också att det tidigt i morgon bitti är sophämtning!

DSC_0050

DSC_0046 DSC_0049

DSC_0048

DSC_0047

Och så konstaterade T att mycket saknar han, liksom jag gör, från åren i Bryssel men inte detta på kvällen när man bara vill hem:

DSC_0044

Här åkte han så gott som dagligen i nästan fyra år.

8 svar to “Glitter och kartonger”

  1. karin Sjögren Says:

    Godmorgon till en ny underbar dag, -16 grader och rosa-turkos blå himmel, vackert över sjön.Vi konstaterar att vi väntar ett par timmar med att ta vår promenad.
    Känns skönt att disken klarades av igår kväll.
    Ha en njutbar dag

  2. Annika Says:

    Vad härligt att ni är i Bryssel nu.
    Ni verkar ha det fint och ni njuter av tillvaron. Här är det kallare än hos er, -4 nu och jag älskar det :-)

  3. Lund Johanna Says:

    Haha, nä bilköer alltså. Inte min kopp te på något plan.

    Temat förresten, som jag har, heter Doodle. Jag scrollade runt och hittade det av en händelse och gillade det. Har gjort lite egna modifkationer dock, typ bloggflödet visade inte alla bilder först. Då är man glad att man har en karl som min kan jag lova (annars hade nog datorn rykt genom fönstret eller nåt).

    • Brysselkakan Says:

      Nä, det är inte kul med köer och T saknar dem inte, tur och retur Eskilstuna tar alltid 28 minuter och inte en kö så långt man kan se!

      Ska spana in det temat och jag har, som tur är, en son som är min räddare när saker med datorn eller Internet strular. Men efter många år som IT-pedagog ordnar jag mycket själv!

  4. Stella Says:

    Åååh Leonidas! Som finns påå en av dina bilder. De har en affär i Rom …… Men efter allt julgodis får det dröja med ett besök där! – Här regnar det sedan en vecka (vilket behövs efter nästan två månader utan regn).Gråtrist. Så julljusstakarna i fönstren får stå kvar ett tag till trots att alla julprydnader åkte ut i går. Stella i Italien.

Kommentera

