Nu stannar jag inne

Fredag igen och det gick lite extra fort hit den här veckan, vi kom ju hem i måndags-kväll och med lite längre helg blir ju veckan kort.
Har inga planer för varken idag eller i morgon mer än att inte gå ut mer idag. Gick PW i minus 19 och det bet i kinderna kan jag lova. Nu njuter jag inne av solen som skiner, brasan som brinner i kaminen och tittar inte på allt damm som tydligen finns här hemma.

Idag bockar jag av saker på min to-do-lista. Gör en sådan varje vecka med det jag har för avsikt att hinna med och sedan tar jag det i den ordning och takt jag känner för. Just nu är det julbelysningen, dvs alla stjärnor, som åker ner i sina lådor och andra lampor plockas fram.

Yngste sonen och T i London har det bra, de tittade på snooker-match i går kväll och idag ska de dit vid två vår tid och sedan har de bokat bord på snookerhallen i kväll för att spela själva. I går fick T storstryk av sonen så han ska tydligen ha revansch i dag!
Talade med dem i morse då de satt på ett fik och åt frukost, glada och taggade inför dagens session.
De hade stora problem att få ut sina biljetter till snookertävlingarna i går. Jag bokade dem och då jag använde mitt kreditkort var jag också tvungen att boka i mitt namn. Inget som borde bli problem då biljetterna skulle skickas hem till oss. Nu skickades de inte utan istället fick jag ett mail att de skulle hämtas ut på plats mot uppvisande av bokningskod och kreditkortet som man betalt med. Just det där sista funkade ju inte då jag är hemma… Men efter mycket argumenterande och väldigt mycket på grund av att yngste sonen, på perfekt brittisk engelska, kunde rabbla mitt namn, adress, postnummer och mobilnummer utan att tveka en sekund. Tur att han fixade det för T är tveksam varje gång han ska skriv vår adress på något! Kanske det också hjälpte till att sonen klär sig propert i kostym, skjorta, hängslen och fluga! Ibland gör intryck ju mer än man kan ana.

I kväll blir det räkmacka för min del, inget ovanligt för det äter jag näst intill varje fredag. Dock ingen att spela Yatzy med idag.
Vad står på din meny ikväll? Hoppas något gott och att kvällen blir mysig!

2 svar to “Nu stannar jag inne”

  1. Annika Says:

    Jag älskar att gå i sträng kyla. Det kan vara lite gruvsamt innan man kommit ut, men sen är det mest bara njutbart. Bäst är att komma hem igen i värmen!
    Ikväll ska jag göra ngt jag inte ser fram emot. Hela mitt introverta jag slår bakut! Vi ska hem till ett par som vi känner sådär, tillsammans med andra ytliga bekanta. OCH det ska spelas spel. Fy fan alltså. Jag gillar spel, men vill helst spela med folk jag verkligen känner bra, det är egentligen bara då det är kul. Jag ska lida igenom kvällen, fejka stora leenden och lida mig igenom spelen…haha.
    Längtar tills imorrnbitti ;-)
    Trevlig helg!!

    • Brysselkakan Says:

      Jo, visst är det uppfriskande men jag blir så trög i kroppen av kylan, alla kläder och att gå på snö…
      Förstår precis vad du menar med kvällens upptåg… sånt gör mig också så extremt obekväm, spela spel eller töntiga lekar och jag går i baklås. Tyvärr något de i T:s familj älskar… Och jag smiter undan, räknar poäng eller gör något annat.
      Hoppas det blir OK ändå för dig.

Kommentera

