Bara svinkallt och inget annat

DSC_0185

Hela förmiddagen har jag gått runt och känt det som det är söndag men det är det ju inte!
Blev PW i morse igen och återigen i svinkalla -14… Man får pinna på rejält för att bli varm då kan jag meddela. Tårna försöker jag vicka på inne i skorna samtidigt som jag går, inte helt lätt men nödvändigt och trots dubbla vantar fick jag vifta på fingrarna inne i vantarna för att försöka få bort kylan som gjorde att de värkte.

Och kom nu inte med att det är uppfriskande, krispigt och alla andra fina adjektiv för det är enbart svinkallt och plågsam. Och ändå gör jag det…

Nåja, nu håller jag mig inne även idag, visst solen skiner fint där ute från blå himmel men det är och förblir svinkallt. Mig lurar inte solen!
Och förra helgens långpromenad längs Mosel och vingårdar känns rejält avlägsen.
Brasan brinner fint idag med och det går absolut ingen nöd på mig!

T och yngste sonen fortsätter att se på Masters i snooker i London. Gårdagens match var tydligen absolut helt enastående, alla kommentatorer och även publiken var enade om att det troligtvis var den bästa matchen någonsin. Idag har de biljetter på båda sessionerna så från 13.00 lokal tid sitter de bänkade, sedan en paus på ett par timmar innan andra sessionen och allt slutar kanske kring 23.00 sådär.
Igår kunde jag se dem när man i pauserna sände från glasboxen med experter under pauserna, får se om jag får en glimt av dem idag för de sitter på helt annat ställe men mer i kameravinkel under själva matchen.

2 svar to “Bara svinkallt och inget annat”

  1. karin Sjögren Says:

    Jag talade med T idag och förstod att de trivs med biljard och god mat. Vi har varit lata idag och suttit vid brasan och lyssna på Hamilton

Kommentera

