Vassa som attan

Sedan flera år tillbaka har jag fem knivar från Global, dyra saker men en investering som jag inte ångrar för de är suveränt bra.
Men med åren har de blivit rejält slöa och jag har letat efter någon som är bra på att slipa knivar. Fått några tips men ingen av tipsarna har testat de där ställena. Sedan finns det ju en stor aktör på Internet som gör väldigt mycket reklam och säkert är bra men attans dyra.

Men plötsligt hittar jag en firma i Stockholm! Minns faktiskt inte hur jag fann dem men Slipkliniken kör i princip samma upplägg som den där stora aktören. Men till ett betydligt mer humant pris. Suverän och snabb service och jag kan verkligen rekommendera dem!

IMG_9536

Så nu står numera nyslipade och extremt vassa knivar i mitt knivblock, nåja brödkniven ligger visst någon annanstans ser jag.
Och jag får verkligen passa mig, det har ju gått riktigt illa förr när jag och knivar inte riktigt funkar ihop…

PS Detta är inte ett sponsrat inlägg, jag betalade slipningen av mina knivar själv.

2 svar to “Vassa som attan”

  1. Lund Johanna Says:

    Vi har också en radda sådana där och har även globals egna hem-slip för underhållsslipning. Fungerar faktiskt mycket bra. Men vi borde nog lämna in dem på en rejäl genomgång snart..

    • Brysselkakan Says:

      Vi har också en sådan slip men till slut räcker det inte. De jag slipade hos finns på Kungsholmen så kan man lämna och hämta själv slipper man ju frakten.

Kommentera

