En blodig måndagmorgon

Att ha kalas på egen hand är väl lite sådär men redan fina ord bland kommentarerna och det gör mig väldigt glad ska ni veta!

Annars började väl den här veckan rätt dåligt… Gick upp och hann inte ens få igång vattenkokaren innan jag fick göra annat. Fick näsblod deluxe… In med bomull, inser att det inte räcker, letar fram blodstillande vadd, räcker inte heller och vid det här laget är det blod både här och där. Till slut är det bara att gilla läget och lägga mig platt på rygg och svälja blod. Ligger där och tycker lite synd om mig själv men till slut, efter säkert 45 minuter, känns det OK att resa mig upp och, peppar peppar, det blöder inte längre.

London-resenärerna kom hem igår, lite trötta men de har haft en kanonfin helg! Jag tog tåg till Södertälje för att möta upp dem där, lunch ihop och även V anslöt och sedan körde T yngste sonen till Bromma så han kunde flyga hem igen och där mötte A upp för att hämta.

Det var ju också i går som själva finalen i snookern var så vi hann se lite av första sessionen och satt sedan bänkade för att se andra. Och då la internet av… Lite sms:ande och vi inser att det är hela stadsnätet i Strängnäs som är drabbat. Felanmäla gick ju inte heller för deras telefontider är ju bara på vardagar och via deras hemsida, som jag ju kom åt på mobilen, krävdes IP-nummer för att kunna anmäla, det gick inte komma vidare utan det, och IP-nummer kommer man inte åt utan uppkoppling…

Vad gör man då? Tog mobilen, kopplade den till datorn och fixade wi-fi via telefonens 4G. Så med hjälp av den kunde vi ändå se klart finalen! Halva min surfpott rök men det var det värt!

Untitled-1 copy

Och vem vann då? Det gjorde ju vår favorit, Ronnie O’Sullivan! Snookerns lite badboy som numera är 40 år och spelar som en gud, ser allmänt sur och uttråkad ut men underhåller stort! Men han log på alla bilder efteråt och det skulle jag med gjort om jag just vunnit cirka 2,5 miljoner för några dagars spel!

Bild: skärmdump från BBC

2 svar to “En blodig måndagmorgon”

  1. Stella Says:

    en liten kommentar: jag hade aldrig hört talas om snooker innan jag läste din blogg. Sen kollade jag lite på nätet och kunde för något år sen överraska en engelsk bekantskap med mina (ytterst begränsade) kunskaper!!
    stella i Italien

Kommentera

