Tisdags-svammel

Gårdagens lilla födelsedagskalas avlöpte lugnt. Och fina kommentarer från er och fler utlovades! Sånt gillar jag så klart.
Och eftersom det var måndag igår och T befinner sig hemma i Sverige så åkte han på golfträning, låter väl lite konstigt med tanke på att det är snö och massor av minus ute men det finns fina inomhusanläggningar och då vår vän J driver en mycket bra i Södertälje är det där T tränar på vintern.

Jag höll mig hemma och inne. Gårdagens blodbad gjorde mig trött och jag hade huvudvärk, vet inte om det berodde på näsblodet. Men givetvis gick jag PW efter att blodet gett med sig.

Annars då? Försöker sälja mina biljetter till Niklas Strömstedt, tyvärr. Vi bokade ju för ett tag sedan och kollade noga datum och så att T skulle vara hemma.
Sedan, när vi var i Bryssel sist, bokades flera resor dit in för T och jag valde också att boka flyg och hänga med på en av dem. Kände att något inte stämde men T har koll på sin kalender och min låg ju kvar hemma. Inte mer med det.
Så var jag hos sjukgymnasten förra veckan och han frågade vad jag fått i julklapp och jag berättade att vi bokat biljetter till Niklas Strömstedt. Och då kom jag på det… Att vi inte ens är i Sverige det datumet… Och givetvis går det varken att boka av eller om… Så nu försöker jag sälja dem för de går att överlåta.
Hojta till om du är intresserad, datumet är 26 februari och det är på Hamburger börs i Stockholm.

Och så konstaterade jag att det faktiskt blir ljusare på kvällen, det går sakta men åt rätt håll. Idag får jag nog masa mig ut och in till stan för det börjar eka tomt i kylskåpet och blir svårt att trolla fram middag med det som finns där.
Tvättar lite för T behövde få saker rena innan han ikväll ska packa väskan för att i morgon flyga till Bryssel. Igen.

Och så lyckades jag få ihop ett inlägg idag med, fast kanske mest en massa svammel!

6 svar to “Tisdags-svammel”

  1. Lena Says:

    Visst har det blivit så mycket ljusare, tänkte också på det igår när det ff var lite ljust fast klockan var över 4, underbart! Det är ngt man kan sakna då man bott utomlands, just ljustimmarna, men nu har det vänt:)

  2. Annika Says:

    Ja ljuset ja…tycker det är stor skillnad, ffa på kvällen. Och det märks säkert ännu större skillnad hos er. Det är ju härligt!
    USCH vad jobbigt att du fick sådant näsblod igår. Yikes. Länge sen jag hade en sådan drabbning. USCH, minns hur äckligt det kan vara.

    • Brysselkakan Says:

      Stor skillnad på bara någon vecka och det är ju så det ska vara!
      Näsblod lite då och då få jag rätt ofta, beror oftast på stress eller förkylning och just nu nog lite av båda, men det går oftast rätt fort över. Som det var igår var länge sedan sist och lite läskigt när det är så svårt att få stopp på det.

  3. sunnyswede Says:

    Åh, Niklas Strömstedt, jag hade gärna gått om vi fortfarande bodde i Stockholmstrakten! Suck.

Kommentera

