Men skillnad

Det damp ner någon specialkatalog från La Redoute i brevlådan.
Bläddrar lite i den och slås av samma känsla som jag hade i Bryssel när jag nyss var där.
Att min klädstil var så annorlunda under åren i Bryssel. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva den men det hänger ett antal klänningar och blusar i garderoben som jag inte använt sedan vi flyttade hem igen. Kanske lite mer stadschic är rätt beskrivning?

IMG_9542

Det är en helt annan stil på hur kvinnor klär sig i Bryssel, inget fel på den i Sverige för det är inte så jag menar. Men skillnad.
Och jag kan sakna det. Eller det också för det är en hel del jag saknar.

Men det var då och nu är nu. Istället lufsar jag runt här hemma i mjukisbyxor, raggsockor och varma tröjor för att mota bort kylan!
Och ska jag vara ärlig är det få av de där klänningarna jag går i längre… Men det är ett annat inlägg och det tar vi en annan dag.

2 svar to “Men skillnad”

  1. Lena Says:

    Känner igen det där! Var tillbaka i la france i höstas o hade sett fram emot att shoppa loss rejält på printemps men icke, den stilen funkar inte hemma på samma sätt insåg jag. Sverige o svenskarna är mycket modemedvetna men vi ska klä oss unikt men tillsammans (läs:alla klär sig lika men tror dom klär sig unikt)

    • Brysselkakan Says:

      Haha! Ja, du har så rätt! När jag var i Bryssel sist kände jag hur jag föll tillbaka till att kika på kläder som passar när man bor där och insåg snabbt att det funkar ju inte här. Kom hem med ett par tajta jeans ;-) för det funkar bra här och behövdes.

Kommentera

