För det vill jag inte

I går drog T till Bryssel och jag är med andra ord själv igen, inte så långvarigt för han kommer hem i morgon kväll. Dock sent vilket är lite trist men men…
På förmiddagen hade jag fullt upp i går; elektrikern var här för att ordna trefas åt T i hans verkstad och så kikade en ventilationskille förbi lite snabbt. För vi har definitivt inte fått ordning på avsaknaden av värme i badrummet och tvättstugan… +14 är vad det blir och det kan jag meddela är inte så himla varmt att ha i ett badrum där man är lite avklädd till och från.

Och det är lite klurande att ta reda på vad som är problemet. I alla fall vet vi att all el till givare  och sånt styr golvvärmen som den ska, vattnet i systemet är så varmt det ska men ändå ingen värme i rummen. Så kan det vara ventilationen? Ja, just nu ser det ut som det i alla fall. Ventilationsaggregatet ger rätt värme men skickar in för kallt i rummen. Nu hann killen inte göra något igår utan konstaterade bara att de inställningar han ändrade på i förrgår inte hjälp, mumlade något om givare och att han återkommer. Ja, ja vi kör med elelement i badrummet så länge och överlever!

Annars blev gårdagen en lugn dag, känner mig trött, lite tjock i halsen och misstänker att förkylning är på väg… Gör vad jag kan för att det INTE ska bryta ut! Vill inte. Även T har på känn att han ska bli sjuk och det vore väl typiskt om det blev när han är borta men det har ju hänt förr så…

Försökte få till en klipptid i februari men det verkar som jag lyckats börja gilla Strängnäs mest uppbokade frisör för första lediga tid var 8 mars… Så bokade den och skrev upp mig på väntelistan om hon får återbud. Lär ha blivit galen på mitt hår innan 8 mars…

Dags att ta tag i den här dagen, PW först och sedan får jag se vad det bli, misstänker starkt att jag håller mig inne, dricker te, läser och skrotar runt i mjukisbyxor och raggsockor!
Idag igen!

4 svar to “För det vill jag inte”

  1. Annika Says:

    Hoppas du inte blir förkyld. Skönt att det är en kortare resa för T denna gång. Te och bok låter bra!

  2. Carola Says:

    Vilken fin blogg du har L.Hoppas att te botar det det halsonda.

Kommentera

