Halsont, fika och samtal

DSC_0195

Jaha, fredag igen!
Tycker det var inte alls länge sedan jag skrev att det var fredag sist och det känns som tiden går fort ibland!
Nåväl, fredag är det och för mig blir det nog en väldigt helt vanlig dag, inte ens kvällen bjuder på soffmys då T inte landar på Bromma förrän 21.30…
Men jag får väl mysa för mig själv med räkor, för det blir det. Är det fredag så är det!

Målet att bromsa förkylningen går väl så där… var otroligt trött i går och PW:n på morgonen gick så tungt. Har bestämt mig att inte gå idag men vi får se hur det känns när frukosten landat i magen och kroppen vaknat till. Har hur som helst ont i halsen så kanske lika bra att inte gå då.

Gårdagen då? Ja, gjorde inte många knop, tvättade kuddfodralen till soffkuddarna och fikade med grannen C aka Hyresgäst C. Trevligt som vanligt och vi hann med att tjattra både om det ena och det andra. Tror vi banne mig har världens bästa hyresgäster!
Skypade med yngste sonen och vi diskuterade snöröjning, frusna tår och fingrar och varma skor. Och så hjälpte han mig att få tillbaka ljudet på TV:n som bestämt sig för att försvinna. Det är onekligen mer underhållande med ljud!

Måste nog in till stan en sväng idag och så får jag väl kränga på de där nytvättade kuddfodralen igen!

Så vad står på agendan för din fredag?
Berätta gärna för jag är nyfiken!

Bilden? Grannar som tvättar mattor i snön!

6 svar to “Halsont, fika och samtal”

  1. Lena Says:

    Först ska jag köra fredagsfys på gymet och sen fredagsmys! Min mamma och äldsta dotter kommer på besök så det blir tacos och filmmys i soffan innan jag (kvällstrött som jag är) går och lägger mig innan 22. Ha en fin fredagskväll brysselkakan önsks från uppsala

  2. karin Sjögren Says:

    R och jag började dagen med att ta ett stortag på toalett och wc med vår ångtvätt, den är fantastisk. Sedan frukost, en smodi på
    blåbär, äpple, apelsin, blomkål, ingefära, vita vinbär, äppelmust, yoghurt, rödbeta och ett rått ägg, smakade läckert och en underbar start på dagen.
    Sedan promenad och vattna på Bruksmuséet.
    Vi ska en sväng till staden.Kanske börjar jag på min matt- beställning idag, vi får se.
    Det är nog förståndigt att du avstår från träningen idag.
    Ha en underbar helg.

  3. Stella Says:

    Åh, tvätta mattor i snön! Att det förekommer än idag – jag minns det från min barndom! – Mitt fredagsprogram är alltid detsamma: in till Rom för låååång lunch med mina väninnor, vi känner varann sedan urminnes tider och har alltid massor att tala om. Vid behov passar jag förstås på att shoppa, det är så roligt att handla i affärer där jag varit kund i många år (och utbudet i mina grannbyar kan ju inte riktigt jämföras med huvudstadens!) Trevlig helg önskar Stella.

Kommentera

