Underskattade

Ibland kan man bara förundras över att vissa saker ska ta halva livet innan man inser hur bra de är…
Som till exempel knästrumpor!
Ett, enligt mig, väldigt underskattat plagg. Och jag förundras över att det tagit mig drygt 46 år att inse det…
För med knästrumpor under byxorna när det är kallt fryser jag betydligt mindre, det är lite som att ha långkalsonger fast utan allt det där knöliga upptill!

Att jag sedan inte tänkte på detta redan under åren i Bryssel gör saken ännu märkligare för där hade jag just knästrumpor alltid över strumpbyxorna när jag hade kjol på vintern men att ha dem under jeans, ja så långt tänkte jag inte då.

Så mer knästrumpor åt folket! Och även åt män för vår yngste son har alltid det på vintern under sina kostymbyxor. Dock lite svårt att hitta knästrumpor till just män i Sverige… Så jag köper åt honom i Bryssel när jag är där.

Och nu skulle det ju vara fint med en bild på mina ben i knästrumpor men jag lovar er att de där bleka och orakade benen vill ni helt slippa se!

6 svar to “Underskattade”

  1. karin Sjögren Says:

    Det gör sååå mycket när underbenen blir varma, troligtvis för att blodkärlen går ganska ytligt där. Lika så är det lättare att frysa när vi fryser on handleder och underarmar.

  2. Annika Says:

    Själv tycker jag tjocka strumbyxor är underskattade. Skulle inte klara en dag under höst och vinter utan dem. har ju mest klänning och kjol, förstås. Avskyr att frysa om ben och fötter. Gillar knästrumpor också.

  3. Stella Says:

    Håller med ang. knästrumpor under jeans/långbyxor. Perfekt kombo, framför allt i det italienska klimatet. Fast sedan någon vecka har vi fått vinterkallt här också och då – Annika – är det toppen med strumpbyxor även under långbyxorna! Därtill ett par skor/kängor med ordentlig sula så att man slipper frysa om fötterna. Stella i Italien.

Kommentera

