Regnade bort

Jösses vad jag ramlat ner i noll-inspiration-hålet…
Är det vintern? Jo, jag tror det, det är segt, det är mörkt (jo jag vet att det blir ljusare varje dag) och det är svårt att hitta inspiration.
Toppa det med en seg kropp, en tung känsla som inte riktigt ger sig. Värken, den akuta är borta och tur är det, men ändå inte tipp-topp.

Men det är ju bara att kämpa på! Försöka se ljusglimtar i det grå liksom. Håller på lite med ett projekt jag bestämt mig för ska vara klart till våren. Absolut inte skitkul men nödvändigt och skönt när det sakta blir klart. Tar lite i taget och sakta sakta kommer jag närmare målet.

Inte så himla fantastiskt då jag städar och går igenom lådor och skåp! Rensar, slänger och sorterar. Det är bara att konstatera att man samlar på sig en hel del skräp på något sätt. Men någon gång kändes väl de sakerna med viktiga.

DSC_0202

Blåser som attan ute idag och ni som följer mig på Instagram vet att det i går kväll snöade ymnigt här. Stora vita flingor och det la sig fort, när jag la mig var det rejält med snö. Och så vaknade jag till snöfritt i morse! Allt regnade bort inatt. Lär ju hända igen men jag är glad att snön försvann lika fort som den kom.

8 svar to “Regnade bort”

  1. Annika Says:

    Ja, fast nu vet jag ju att din PW blev varken hackad eller malen. HAHA. VET också hur himla frustrerande det ÄR!! Man känner att man liksom inte kommer längre. Att det inte är värt det med is och skit. OCH snövallar i mitt fall. HAT!
    Gärna en OK vinter, med måttliga mängder snö och bra före. Då är det underbart. Men detta? Vilken sjuk vinter vi har i år. Överallt.
    Jag vet, jag håller också på att slänga grejer. Går igenom saker och ting lite sakteliga också. Känns skönt.

    • Brysselkakan Says:

      HATAR när jag inte kan gå avslappnat och måste vara räd för att halka… I morgon blir det broddar på om inget hänt med is och skit.
      Rensa är bra, både för att hitta sina saker och mentalt!

  2. Stella Says:

    Jag tycker jag gör inte annat än rensar – och det tar aldrig slut. Då har jag ändå köpstopp på allt (ja utom vitapappersservetter från ikea, då. Och så får jag ersätta långbyxor som är utslitna). Vi har
    plötsligt haft två dagar med temp på 16-17 grader. All min energi har bara runnit av mig – kan det vara vårteötthet redan nu? Hu. Gråmulet väder men mimosan blommar för fullt och lyser upp trädgården. Ciao! Stella i Italien

    • Brysselkakan Says:

      Rensning pågår väl lite alltid men ibland får man ta djupare tag! Och eftersom det liksom skött sig själv lite genom åren pga flyttar har jag gjort det då men nu var det dags att ta tag i det utan att vi ska flytta, vilket jag i och för sig hellre gjort!
      16-17 låter underbart! Tror jag lider mer av vintertrötthet än vårtrötthet! Och blommande mimosa låter helt underbart!

  3. karin Sjögren Says:

    Ja det känns skönt varefter städning i lådor och prång försvinner, det finns ju en bok som heter Att rensa i röran bygger på Feng Shui
    där man strävar efter harmoni och balans och att balansen omkring oss också påverkar vår inre balans. Så det är ett bra projekt du håller på med.

  4. Lena Says:

    I love rensa bort skit! Vilken sorts ”rensare” är du? En onostalgisk rensare som kan slänga det mesta eller blir du lite nostalgisk och har svårt att slänga? Jag är (tyvärr ibland) helt onostalgisk och tycker att det mesta kan hivas iväg som man inte använder. När vi flyttade från Franskriket hade vi tre kartonger med köksgrejer som vi inte packade upp under hela tiden i Frankrike och dom hade jag utan pardon bara kunnat slänga innan vi flyttade åter till Sverige utan att ens titta in dom.

Kommentera

