I mitt fönster

Idag skiner solen in fint genom mina fönster. +10 ute och fågelkvitter, det ger onekligen hopp om vår!
I mitt ena fönster står dessa tre stolar. Gjorde av metall så tunga är de.
Och genom åren har många undrat var jag köpt dem. Mitt svar är Ikea! Ja, faktiskt men det är länge sedan, kanske femton år men kan vara mer.

I alla fall så scrollade jag igenom nyheterna bland inredningsdetaljer hos La Redoute och hajade till när jag såg dessa! Det får man väl ändå kalla lika som bär?!

324516351-270e3116-0a7e-45bc-b3d8-dd568401d798

Bild lånad från laredoute.se

2 svar to “I mitt fönster”

  1. Stella Says:

    Ikea bjuder på jättefina grejor ibland. Så festligt att de får se sina saker kopieras, För ca tio år sen köpte jag en bordslampa där. Foten är av glas och svart metall, enkel och ganska raffinerad. Har fått många positiva kommentarer om den. Och för några år sedan sålde de ursnygga lampor i vit metall med solcellsbatterier, tänkta för utomhusbruk.De fanns både som golvlampa och pendel och gav mycket bra ljus. Tyvärr försvann de ur sortimentet ganska snabbt. – i mina trakter är det grått och fuktkallt idag -brasa, stearinljus och te passar bra. Stella i Italien

    • Brysselkakan Says:

      Ja, de göra fina saker och numera väldigt mycket i limiterade upplagor, kul!
      Rått väder hos dig med andra ord, här föll tempen raskt när solen gick ner och även här brinner brasan nu.

Kommentera

