Fler som sov dåligt

Vissa nätter kan lika väl vara. Som inatt. Värk precis överallt till sist, i alla fall kändes det så inatt, och omöjligt att hitta en sovställning som inte gjorde ont. Sov korta stunder åt gången. Och jo, är rätt mosig idag.

Och nere i Småland har vår A haft en ungefär lika jobbig natt. En utdragen tand, visserligen för ett bra tag sedan, men han bet olyckligt igår och har nu ont. Allt detta började egentligen med en rätt misslyckad utdragning av den där tanden och en rotbit som sitter kvar. Nu har han i alla fall tid på måndag och vi får hoppas att han kan få lite sömn under helgen.

Blir en fredagskväll på tu man hand för mig, T landar straxt efter åtta i kväll och lär inte vara hemma innan tio.
I morgon står en liten utflykt med våra hyresgäster på schemat, ingen av oss har varit där innan och lovar att berätta var vi var och hur det var så småningom!
Ni får helt enkelt vänta lite!

Annars då? Det finns tvätt att vika så jag lär inte sitta sysslolös men misstänker att jag skjuter på det. Igen.
Med lite tur kanske vi får se solen här i Strängnäs idag.
Hoppas i alla fall att du har något kul att se fram emot i helgen och att solen kanske kikar fram lite hos dig.

9 svar to “Fler som sov dåligt”

  1. karin Sjögren Says:

    Jag har varit kreativ med mina strukturtavlor ett par dagar, roligt och inspirerande. Nu ska jag ta fram mitt ritbräda och skissa på en ombyggnad på ett hus på västkusten som en väninna… skall bygga om

  2. karin Sjögren Says:

    Ja verkligen…men det är underbart med projekt…

  3. Annika Says:

    Ja, och så närmar sig fullmånen också …
    Men den bekommer kanske inte dig? Den bekommer inte mig ett dugg heller. Sov också skitdåligt inatt, men det var pga att Lotta och jag druckit för mkt prosecco. Jag fick alltså skylla mig själv. Hoppas att du, och alla andra som drabbas av sömnlöshet pga värk, får sova bättre inatt.
    Trevligt med utflykt.
    Ha en fin helg!!!

    • Brysselkakan Says:

      Jo, månen gör nog sitt till men mest värken…Påverkas av månen hur som helst.
      Sonen ska till tandläkaren på måndag så tills dess blir det värktabletter och sittande sovställning för hans del.

  4. Stella Says:

    Har lovat att göra ett par översättningar som fått vänta ett tag så nu gäller det att göra dem klara tills på måndag. Men det kommer att gå bra, jag är peppad efter veckolunchen med mina väninnor. Sov dåligt pga av ryggont i början av veckan efter att ha varit på visning av Vatikanens trädgårdar. Tre timmars stående och gående – men det var värt mödan. Igår slog de första violerna och veronica ut i gräsmattan. Mimosan blommar för fullt och jag har plötslig ett hav av mini-påskliljor i en kruka på terrassen – hade helt glömt bort att jag planterat dem! Men blommorna är tre veckor tidigar än vanligt…
    Ha en skön weekend. Stella i Italien

    • Brysselkakan Says:

      Fy fasen vad vår du har! Vi har mest vinter och snö och mer hotas det med i helgen…
      Blir avis på alla dina vårtecken!
      Fin helg till dig med och lycka till med översättningen!

  5. Asa Says:

    Kunde faktiskt inte heller sova riktigt da vi var pa (överrasknings-)50-arskalas och efter sektintag har jag svart att somna. Nu har jag satt alla i arbeite uppe pa ”bygget”, lagat middag och ska snart ga ut och ta över affären. I eftermiddag löprunda med en kompis och sedan kommer Ella och ska sova här. Hoppas med betoning pa SOVA…..
    Imorgon hoppas jag kunna bestämma dag da vi ska ses i Bryssel och det ser jag fram emot!
    Hoppas att bade du och A far bättre nätter framöver. Värk och tandvärk är inte att leka med. Usch!

Kommentera

