Dunderkur

image

Om jag ska tro städerskan på hotellet så är detta vad jag behöver för bli frisk. Honung med citron, socker och varmt vatten. Och så Dafalgan forte 1 mg, just den spar jag tror jag. I Sverige kallar vi dem Citodon och de kommer i svagare variant. Och jo, kodein blir morfin i kroppen.
Städerskan talade länge och mycket, hon på franska och jag på engelska och lite franska. Tror inte hon förstod engelska men vi fick ihop det!

2 svar to “Dunderkur”

  1. Ginger Says:

    Är du säker på att Dafalgan forte innehåller kodein också?
    Här hos oss har vi också samma men det är bara paracetamol, starkare docerat och receptbelagt till skillnad mot ”vanliga” dafalgan

    Krya på dig
    Ginger, Genève

    • Brysselkakan Says:

      Blir osäker nu… Hade Dafalgan på recept när vi bodde här och minns det som forte men kan minnas fel. Nåväl, kör med vanlig Dafalgan hur som helst.
      Säger hon som knappt har någon röst längre…

Kommentera

