På TV

Vad kollar du på när det kommer till TV-tittande?
Kan lugnt säga att jag tittar väldigt lite på TV. T däremot vill helst ha TV:n på från han vaknar till han somnar och det spelar inte så stor roll vad som visas, bara det rör på sig och låter!

I alla fall så har den senaste tiden bjudit på en hel del som till och med jag följt!
Som vanligt en del inredning; Bygglov och Husdrömmar men även Äntligen hemma kan slinka med när jag har tråkigt en dag men just det programmet var det länge sedan jag tyckte det kändes nytt och spännande… Veckans avsnitt av Husdrömmar gick både T och jag igång på; en gammal verkstad som blev fantastisk bostad helt i vår smak!

Vi kollar även på Parneviks, underbar familj som bjuder stort på sig själva och har fina gäster! I gårdagens avsnitt skrattade jag så jag fick hostattack De Luxe…

På spåret och Idol följer vi när de sänds men just Idol brukar vi inte börja se förrän alla auditions är över. Och På spåret är så himla mycket bättre numera när programledarna känns mer aktuella.

Två serier har vi kollat igenom i år redan: Kampen om tungvattnet och Deutschland 83. Båda gillade vi mycket och nu hoppas vi på att nya avsnitt av Deutschland 83 spelas in. Läste att de planerar att göra både Deutschland 86 och Deutschland 89. Just den serien tror jag tilltalade oss mycket för den utspelas under en tid man minns och vår tonårstid så musiken känns så bekant.

Hoppas att nya avsnitt av Selfridges snart dyker upp och så lite Sherlock!
Överlag så gillar jag nog mest lite kortare serier, de får gärna återkomma men är inte mycket för att se på något vecka efter vecka året runt.
Allt sånt här har ju blivit så himla mycket smidigare sedan alla kanaler går att se på diverse Play-kanaler och man inte längre är bunden av sändningstider och eventuelle repriser.

Så åter till min fråga då: Vad tittar du på?

10 svar to “På TV”

  1. Lena Says:

    House of cards på netflix. Jag brukar också följa idol en bit men orkar sällan hela säsongen. Mästarnas mästare gillar vi alla i familjen så det har vi börjat kolla på.

  2. Cicci Says:

    Ah, intressant fråga faktist, alla gnäller på att det inte finns något att se men alla tittar ändå :-)
    Jag tittar på på Agent Carter (Netflix), Agents of S.H.I.E.L.D.S (US iTunes), Blacklist (US iTunes), Deutschland 83 (SVT), Big Bang Theory (Kanal5), NCIS (TV3), Person of Interest (Kanal9) åsså mitt guilty pleasure Miss Fisher murder mystery (Kanal8 tror jag …).
    Men jag orkar aldrig med reklam utan spelar in det som sänds på tv på boxen så jag kan hoppa över all reklam :-)

    • Brysselkakan Says:

      Vad mycket du följer! Reklam är trist så jag förstår dig där. Big Bang Theory ser vi till och från när det råkar passera när min T gör sin favoritsysselsättning, efter golf, dvs flippar runt bland kanaler.

  3. karin Sjögren Says:

    Jag tittar också gärna på Husdrömmar och senaste avsnittet var härligt, finns sådana möjligheter i gamla industribyggnader.
    Vi bodde på Story Hotel i Sundbyberg i somras. Det är byggt i den gamla Signalfabriken, det var en underbar miljö. Kul att se kluriga lösningar som har utnyttjats av det gamla.

    • Brysselkakan Says:

      Det hotellet har jag sett bilder från och det verkar spännande! Vår dröm är ju att bygga om en gammal industribyggnad till bostad och man får väl säga att vi är rätt nära när det just nu är ett gammalt mentalsjukhus vi bor i!

  4. Sofia71 Says:

    Jag såg att SVT just nu visar BBC’s adaption av Tolstoy’s War and Peace – den rekommenderar jag starkt, vi tyckte den var jättebra. Just nu tittar jag på le carre’s The Night Manager också på BBC, också jättebra. Annars gillar jag Suits och The Good Wife.

    • Brysselkakan Says:

      De där får jag kolla upp! Vi kan ju kika på BBC annars via VPN men alltid lättare, tycker jag, om det är textat på svenska. Resten av familjen tycker jag är fånig med det men men…
      Och välkommen hit, vi syns ju mest på Insta annars!

  5. Cicci Says:

    Ebba tipsar: http://ebbavonsydow.blogg.tv4.se/2016/03/20/varsagod-tv-pasken-ar-raddad/

    Några nya tips tyckte jag mig finna :-)

Kommentera

