Håller tummarna

Solen skiner ute, jag var uppe vid sju och sitter nu vid köksbordet och lyssnar på ventilationskillar som stökar i min tvättstuga. Alltså på grund av dem jag var uppe vid sju. Kanske vi äntligen ska få ordning på värmen i badrum och tvättstuga.

Förkylningen har tagit ett kliv bakåt… Halsont igen. Hostar mer. Igen. Och tror jag har feber men termometern har lagt av så det vet jag inget om egentligen, men det känn så. Med andra ord blir det ingen lugn promenad idag. Har annars gått två dagar i rad, inte vanlig PW-fart men ändå två kilometer i lagom tempo. Dagen fyspass får bli turen till Willys och handla mat.

Men mina vänner! Det är fredags. Och solen skiner fast det skrev jag ju nyss.
Hos oss blir det en kort helg för på söndag klockan 13.30 kommer bilen som kör T till Arlanda för han ska flyga till Kina…
Fast det finns ett stort OM. För hans visum har inte dykt upp än, idag vid lunch ska det tydligen levereras av DHL från ambassaden. Inget visum betyder ingen resa. Så bara att hålla tummarna.
Vad jag sedan håller tummarna för är en helt annan sak!

Annars blir det en lugn helg tror jag. Ingen V som kommer ut och fixar med båten ens.
Absolut noll planer med andra ord!
Hur ser det ut hos dig då? Full fart eller lugn helg?

8 svar to “Håller tummarna”

  1. Lena Says:

    Skönt med en lugn helg, låter som du har behov av det.
    Ska gå på bakmässa i fyrishov med mamma o dotter, ser fram emot det. Blir också att.äta god mat o kolla ngn film gissar jag
    Ha en fin helg

    • Brysselkakan Says:

      Jo, jag har nog det! Men bakmässa låter ju som man antingen äter lite för mycket gott eller går hem och bakar en massa och äter för mycket gott sedan!
      Fin helg till dig med!

  2. Stella Says:

    Passa på att ligga i sofffan med marsipanäggen!
    Hoppas du snart är ok igen.
    stella i Italien

  3. karin Sjögren Says:

    Lugn helg här, kanske promenad och bastu. Imorgon äter vi med ”gänget# på Sofias i M-lund. Alltid trevligt.
    Kurera dig så att du är pigg när T återvänder.

  4. Sofia Says:

    Lugnt här också! Rugby på tvn, det ska jag titta lite på. Sen planerar vi vad vi ska göra i London om ett par veckor. Tjejernas första resa dit så mycket som ska ses :-) Krya på dig!

Kommentera

