Vemodigt

IMG_9671

Vissa helger är så där himla härligt perfekta. Kanske det var solen, kanske att inga planer alls störde eller att vi bara var nära varandra hela tiden. Då känns det ännu mer när T nyss åkte, redan vid 13.30 tog med andra ord den perfekta helgen slut och resten av den får jag klara av själv.
Betyder väl inte att den inte fortsätter vara perfekt men ni fattar nog. Hälften av det som gjorde helgen perfekt åkte ju. Just avfärd på söndagar är nog det jag gillar sämst, blir så himla påtagligt, bäst är det när han åker direkt från jobbet tycker jag.

IMG_9672

Så medan T är i Kina tills sent fredag kväll blir jag ensam men det går ju det med.
Nåja, har ju fina tulpaner att njuta av! Vem försöker jag lura? Och planen för veckan som kommer är att bli frisk, den här förbaskade hostan måste bort.
Men nu dags att kolla på ett hus ihop med väninna som letar ny bostad! Och sånt är kul!

2 svar to “Vemodigt”

  1. karin Sjögren Says:

    Hoppas du kan få en bra vecka utan mannen, skulle väl bli vårväder i er del av landet…ha det gott

Kommentera

