Topplistan – onödiga saker

Topplistan

OK, kom kanske inte på idén helt själv men tror Johanna bjuder på det!
En slags topplista och jag börjar med att köra samma tema som Johanna: onödiga saker.
Det är väl något man inte alls borde ha hemma men det är kanske just de där onödiga sakerna som gör ett hem till just ett hem?
Saker som man definitivt kan leva utan men som ändå på något sätt är viktiga.

Då jag inser att jag har en hel del sådant får det bli topp-fyra-saker…

  • Mitt stora fina ampersand! Har hängt med sedan 2010 och åren i Bryssel och jag gillar det väldigt mycket. Kräver bra utrymme och som tur är har ju vi det i våra fönster.
    Och inser att det står flera rätt onödiga saker till i det där fönstret…

IMG_9682

  • Loppisfynd är alltid extra roliga och när man hittar saker som direkt tilltalar så blir man extra glad. Den här gubben, utskuren ur trä, är lite så där ful-fin. Och jag tänker på att någon faktiskt skurit till den, vilket jobb! Den ska ju hängas på en vägg egentligen men varför det när den kan ligga ner och titta i taket?!
  • Mer loppisfynd! De här fina raringarna gav jag 10 kr per styck för! Tunga är de med. Och tydligen står ett par även hemma hos Gitte Dyrberg, hon som designar vackra smycken! Och hos T:s kusin Lotta.
    Men trots det är det ingen som lyckats lista ut vart de kommer ifrån…

IMG_9691

Urklippet från Elle Decoration UK skickade fina @petchie75 till mig!

IMG_9695.jpg

  • Attan vad jag slet för att få hem den här då! Helt i järn om än ihålig i mitten så väger den ändå sjutton kilo! Helt onödig men helt fantastisk också!

En hel del loppisfynd i den här listan alltså!
Nu är då tanken att Topplistan ska återkomma då och då med lite olika teman, ska försöka hålla det!

 

Kommentera

