Listan

Idag är jag duktig hemmafru och bockar av sak efter sak på veckans lista över sånt som bör göras!
På något sätt så blir det enklare med trista saker när solen skiner och fåglarna kvittrar!

Funderar på vart jag kan hitta lite bra påskris och om man egentligen ens får plocka ris från träd hur som helst… Minns när jag i Bryssel plockade de grenar som låg på backen när träden i parken klipptes!

Och nu, flera timmar senare, inser jag att jag aldrig publicerade inlägget jag skrev på förmiddagen… Nåja, det blev påskris och det blev en sväng för att köpa fjädrar som nu pryder syrenhäcken vid vår parkering!

2 svar to “Listan”

  1. Stella i Italien Says:

    Påskris, ack ja… Som utlandssvensk blir man ju rätt traditionsbunden- Har i många år prövat att ta hem olika sorters grenar med små knoppar på men de spricker ju ut MESAMMA! Men för ett par år sen hittade jag det perfekta påskriset – olivgrenar. De är visserligen fullla med utslagna löv, men jag väljer de minsta, och färgen (grågrön) är helt perfekt som bakgrund till påskpyntet. – Ett annat påskproblem är att det är väldigt svårt att hitta vita ägg, och de bruna är ju inte så roliga att färga. Men här i byn har vi en slaktare vars fru föder upp höns som lägger vita ägg. Bingo! Stella

    • Brysselkakan Says:

      Man tar vad som finns! I mitt fall får riset stå utan vatten, för T har nog med allergi ändå på våren, så inga knoppar som blir blad här inte. Vad är det med vita ägg och Sverige? Måste ju bero på typen av hönor, i Bryssel finns nästan bara bruna ägg också.

Kommentera

