Torsdag och jag spanar bakåt

Torsdag och den dag i veckan då de flesta sociala medier kryllar av återblickar.
Så jag är väl inte sämre! För två år sedan så var världen vit när jag vaknade… Lär inte hända idag då strålande sol utlovas hela dagen men lördag, söndag och måndag ska tydligen bjuda på inslag av snö… Jo, jo fler bakslag kommer säkert men som tur är ligger snön sällan kvar länge så här års. Blir nog inte lika varmt som igår men mina vänner, våren är här nu! I veckan har trottoarer och vägar börjat sopas här i stan och allergin är på väg. Två tydliga vårtecken även om den ena är mindre rolig då.

Annars är detta en bra dag! T kommer ju hem ikväll igen! Sent och han lär vara rejält trött men han är bättre på tidsomställning än vad jag är och sover oftast rätt bra på flyget. Och i morgon jobbar han hemma! Behöver verkligen få hem honom för jag sover som en kratta när han är iväg och denna veckan har bjudit på hur skruttig sömn som helst, nu sover jag aldrig så jättebra men denna veckan värre än vanligt.

2 svar to “Torsdag och jag spanar bakåt”

  1. Annika Says:

    Samma här, för två år sen hade vi en snöstorm den 17 mars. Det såg jag på min app timehop idag. En vit värld. Nu idag blir det 20 grader och det är verkligen vår.
    Så annorlunda kan det verkligen vara år från år.
    Härligt med er vår också! OCH roligt att T kommer hem!

    • Brysselkakan Says:

      Jo, jag såg det på din kommentar till inlägget jag länkade till! Jo, det kan vara väldigt olika från år till år vid den här perioden av året.
      Ska bli skönt att få hem honom!

Kommentera

