Kliar

Det här kanske låter lite märkligt men min ena tå kliar… dygnet runt och alla dagar.
Måste nog förklara lite!
Det hela började för fem år sedan då jag opererade mina ben. Det var ju två operationer, en för varje ben. Och det var efter den på mitt vänstra ben som problemet uppstod.
Det började med att jag inser att jag inte har någon känsel i min vänstra stortå, själva trampdynan saknar känsel. Kan hända enligt läkaren och brukar ordna sig med tiden.

Tänkte väl inte så mycket på det utan vande mig att jag inte riktigt kände kontakten med underlaget på den tån, funkade bra!
Men så för något år sedan började det ibland klia under den tån, korta stunder och så glömde jag det tills nästa gång.
Men för ett halvår sedan gick allt över i en ny fas för då började det klia dygnet runt…
Och det kan jag meddela kan bli rätt irriterande till och från.
Men medan kliandet pågår börjar jag inse att jag fått känseln tillbaka i tån! Och de senaste veckorna har kliandet mest kommit och gått och pågår inte hela tiden längre.

Så på något sätt var det väl någon nerv som blev skadad under operationen och som under åren lagat sig själv.
Det är i alla fall så jag tror det är!

2 svar to “Kliar”

  1. karin Sjögren Says:

    Ja det är med all säkerhet så att nervbanan till det området har börjat läka

Kommentera

